måndag 30 mars 2009

Ebba & Pelle

Idag har det varit strömavbrott här i nästan 4 timmar!! Och vad gör man när det är strömavbrott, vad kan man göra? N A D A!! Inget städ, ingen tvätt ingen mat, inget vatten och spola i toaletten går inte heller. Fick åka in till Säffle för och köpa mat vid 14 för då var både Ebba och Tyra griniga och hungriga och smörgås gick inte att locka med. Kändes inte lockande för mig heller....
Hem och åt hamburgare och en knapp timme senare så skulle Ebba rida på ridskolan så det var bara och åka tillbaka. Och idag red hon på min favvo häst Pelle. Se bilden här bredvid. Och kan ni tänka er på påskaftonen ska hon tävla i minihoppning. Oj! Hur ska det gå? Hoppas det går bra och hon får blodad tand av det.
Just nu så väntar jag på att Frida ska komma igång och valpa, hon har flåsat i stort sett hela dagen så inatt när jag sitter ensam och det tyst kommer hon väl säkert och valpa. Och då finns ingen och prata med eller nån som kan hålla mig i sällskap. Typiskt. Ska bli skönt för Frida och ha det gjort för nu är hon tjock. Så nästa gång jag bloggarkanske jag kan få komma med valpnyheter.
Hörs Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag kommer gärna och håller dig sällskap i valplådan :O) Synd att jag ska jobba i morgon!
Lycka till och blogga gärna, är så nyfiken!

Susanne sa...

Tänk vad det hade varit trevligt om du hade kommit!! Det är ensamt och tyst nu och man är alltid rädd för och somna och missa något viktigt!!