tisdag 24 mars 2009

Fortsättning

Nu är kvällen på ingång. Jag mår bättre nu även om inte magen är helt intakt. Under dagen idag har vi varit riktigt oroliga för Tyra som varit riktigt slak. Jag ringde rådgivningen som tyckte vi skulle kontakta barnakuten men hur lätt var det? Inget svar trots teletid till både 16 och 17. Och jag ringde vid 14.15. Och vår begränsade vårdcentral hade helt plötsligt bytt teletid till 13-14 istället för 14-15 så där var ingen hjälp och få heller. Men just nu tvi tvi så är hon piggare så vi får väl hålla tummarna för en vändning.

Dagen annars har ju varit lugn och mycket tvättning har det blivit. Maskinen har varit igång sedan i morse och även tumlaren. Jag har varit till stan och köpt isglass för att försäkra mig om att Tyra skulle få i sig vätska vilket varit darrigt. Och då gick det som en dans, glass är ju gott. Flickorna fick även en dvd-film som dom tittat på så att vi vuxna fick göra lite annat.

Morgondagen blir även den en hemma dag för den ska ju gå 48 timmar så att man inte smittar någon. Så ingen skola, inget dagis, inget jobb och ingen kurs på Abf/Fsk heller.

Hörs Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, här är vi också sjuka, hemma från jobbet idag :O)
Enklare med sjuka ungar när de är stora... de klarar sig liksom mer själva då.
Hoppas ni kryar på er!

Whoopis sa...

Folk är sjuka från alla håll. Måste väldans smittsamt! Mycke fördelar når kidsen blir större och mycket nackdelar. You know what I mean? Krya på er i Värmskog!