lördag 7 mars 2009

Fredag och lördag

Ja som ni ser blev det inget bloggande igår! Jag orkade faktiskt inte. Jag har så ont i armarna! Och fingrar så det blir jobbigt och skriva. Men nu är jag här och har ju desto mer och skriva...kanske!?
Gårdagen skulle bli i vilans tecken, men icke kom ju på att jag lovat sedan tidigare att trimma min fd lagotto Grynet. Pust och stön! Men på lagotton körs ju maskin så det går banne mig fort så det var snart gjort, sen är det ju alltid kul och träffa lilla Grynet igen. Hon är en super-fräsig orange färgad lagotto med gröna ögon. Snacka om orginellt. Hon bor numera hos Maj-Britt och lever livets goda dagar.

På kvällen så tittade vi förstås på Lets dance och striden börjar tätna där nu! Min favvo är fortfarande S T O R E Magnus som är fanemig mjuk som en fjäder om man tänker på vad han håller på med i vanliga fall. Tycker också att Laila B och Morgan A är väldigt bra också. Ja det blir spännande och se vem som blir den slutlige vinnaren.

Igår fick vi ju också Golden Nytt och det var ju en trevlig överraskning i den, ett repotage om SSöCH Whoopi's Wyatt Earp och Tommy som i höstas blev Sökchampion inom bruks-sök!! Kul!! Tänk att en vanlig "familje-typs" golden ska klara det? Ja med rätt förare och material så... Mer säjer jag inte.

Idag är det ju lördag och det har väl inte hänt så mycket. Matlagning, tvätt, stallet och promenad. Dagens Säffle Tidning bjöd ju inte på någon vidare artikel, "övergrepp på dagis" man fullkomligen ryser när man läser om eländet, stackars föräldrar och barn och bli utsatta för detta. Och inte för att tala om föräldrarna till "prao-eleven" som gjorde det! Fy fan rent ut sagt. Tänk i den här lilla staden hur det kommer blir framöver. Och eftersom jag har Tyra på dagis så kan man ju inte låta bli och fundera extra på situationen.

Middagen i dag blev bacon-inbäddad köttfärslimpa och potatis, brunsås och sallad. Blev väldigt uppskattat och gott. Till efterrätt blev det idag, päronpaj med vanlijsås. Försöker när det helgen som ni ser.
Ikväll är den ordinare tacon beställd. Det äter vi varje helg-kväll känns det som... men barnen vill ha deet och Mattias och jag får väl hänga på. Smörgås vill jag bara inte ha!

Just nu har jag rast, tänk så skönt och vara ensam inne en stund och sitta vid datorn. Behövs inga stora ansträngningar för att ladda batterierna. Men armarna känns tunga så tunga...

Så jag ska vila armarna nu och förhoppningsvis så hörs vi ikväll.

Kram Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Fy sjutton för det som hände på dagis, ja man blir klart lite fundersam om man har barn på dagis...
Det var ju ett sånt kör för några år sen, när mina var små, då var det i Karlstad.
Läste också reportaget i Golden Nytt, verkar va en härlig hund!
Ha det gott med Tacon!

Whoopis sa...

Tack snälla Du! Tacogratängen blev lyckad och barnen åt vanlig köttfärsoch det gillade dom! Oliver är en kanonhund och se i arbete och vilken förare han har. Oj oj följer helt min filosofi om hur man för en hund..