söndag 15 mars 2009

Kompisskap

Idag har det varit fotbollsträningar som JAG skjutsat på!! Måns 13-14.30 i V-bro och Ebba 14-15.30 i stan. Fram och tillbaka har fått köra för att alla ska bli nöjda. Måns hade ju helst sluppit men fan heller. Ebba är super entusiastisk och riktigt duktig på fotboll. Nästa söndag är det Cup för hennes del. Yipee! Samling i stan 07.30 nästa söndag- inte min grej! Matlagning och tvätt har det blivit samt att jag har samlat ihop allt som vi ska försöka sälja, ev via Tradera och Blocket. Måste sätta mig in i Tradera, har ingen aning hur det går till, nja en aning men inte fullt ut som säljare i alla fall.

Jag har under dagen funderat mycket över det här med kompisskap. En lite knivig och känslig fråga kan jag tycka som kan vara svår och diskutera och skriva om. Vad är egentligen kompisskap? Men jag känner många gånger att det spelar aldrig någon roll hur snäll och schysst man är mot s k vänner så får man i slutändan kniven i ryggen.
Det är bland det värsta jag vet - att folk inte är raka, schyssta och inte gör rätt för sig. Det finns ju en del grupper som har det i system att luras och utnyttja andra!! Fan va jag rent ut sagt hatar sånt. Nu fick ni allt något och fundera på. Jag har ju som sagt funderat över det hela dagen.
Nej nu blev allt tradigt. Jag och Mattias har tänkt och se på film ikväll men han sover sött med sin lilla dotter... Så det lär väl inte bli någon film ikväll, klockan är ju en del också så det får bli en annan kväll. Morgondagen sitter jag och funderar över och det är väl ridningen som är på tapeten annars inget särskilt. Tyra är ledig från dagis så jag lär ha fullt upp ändå.

Ha en forsatt trevlig kväll så hörs vi imorgon
Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ja du, såna kompisar har man allt för ofta stött på....
Tråkigt!
Härligt ändå att det går så bra med fotbollen, trots att Måns inte verkar så entusiastisk :)

Lotta sa...

Hallå där!
länge sen vi hörde nåt från dig, saknar dina små vardagsbetraktelser!
Kram på dig, en extra om du har det jobbigt!