söndag 1 mars 2009

Mycket uträttat idag..

Ja då var det sängdags! Det blev en hel del uträttat idag ändå trots att jag egentligen inte hade någon särskild plan imorse.
Gick ut med hundarna och satte sedan när jag kom tillbaka igång med att stryka barnens kläder vek all tvätt, satt igång ny maskin, tumlade och blev helt klar! Gud så härligt!
Sen var det middagsdags och idag fick det bli kassler, potatis och kantarellsås. Med en god sallad. Jammy...
När jag stuvat undan all disk fick jag ett ryck och städade ur skåpet under diskbänken vilket jag funderat på och göra länge. Började mäta och dona och fick för mig att jag ville ha en hylla på en sidan i det skåpet. Sagt och gjort, bräda hittades och Mattias sattes i arbete. Och vips var det ordning och reda även där. Fläkten över spisen diskades, min kaklade mur torkades och bänkskivan vid hällen oljades in. Fräscht rent och trevligt blev det.

Ebba var iväg på fotbollsträning och jag körde ner henne och granntjejen och hennes föräldrar hämtade. Skönt och få slippa en tur i alla fall.

När jag ändå var igång i köket så funderade jag på det tomma utrymmet vi fått under hällen, där vi förr hade en vedspis som vi tagit bort (ja ja lugn vi har fortfarande en kvar; vi hade två!). Jag vill ju ha ett skåp där och ett vedfack. Och för några dagar sedan så slog det mig tanken att jag har ju en bänkradda kvar som varit i köket förr som jag tog bort. Som numera står i pannrummet. Nu har vi Mattias och jag kommit på att den får ju faktiskt plats där under och jag får plats även för ett litet vedfack. Trevligt! Hoppas nu han fixar med snart för jag vill få lite ordning och reda även där.

Nej nu måste jag sova, Tyra vaknar troligtvis tidigt.
Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Låter som om du haft en underbar pysseldag, även om den innehållit både roligare och tråkigare saker (me Like)
Idag är det åter till jobbet som gäller, slut på ledigheten alltså :O)