söndag 8 mars 2009

Pelargoner och uppdatering

Det är kväll i stugan Ebba har lagt sig. Hundarna väntar på en sista rusch innan kvällen. Jag har just läst skötselråd, planteringstips mm för pelargoner, TACK LOTTA för tipset om sidan. Jag har två Mårbacka pelargoner som måste tas i tu med och jag fick dåligt samvete när jag läste att Lotta tagit hand och fixat till 240 stycken.! Ja just 240 st. Oj oj imorgon ska jag verkligen ta i tu med det. Nu är det hundarna som hänrar och jag måste prioritera det.

Har uppdaterat åt Veronica och Thomas också, hennes tik har äntligen börjat löpa och ska snart paras. Nu väntar en rolig och omtumlande tid för dom när det är första kullen.
Sitter och undrar på hur det kan ha gått på Crufts nu i helgen. Lite ångest över och inte varit där. Jag var ju där för några år sedan och maken till utställningsupplevelse det får man faktiskt leta efter. tänk och få sitta och se 600 stycken golden bedömmas i rasens hemland, det är stort. Ska dit nån mer gång....

Nej jag ska sätta fart
Hörs
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Lycka till med planteringen!