lördag 21 mars 2009

Röj

Nu är middagen precis avslutad! Idag ugnsbakad falukorv, potatis och ruccola blandad sallad. Mums! Och jag ska strax ut tillbaka till trädgårdsröjandet. Många pinnar, gamla ben och söndertuggade leksaker finns det och plocka upp. Massa hål i gräsmattan att fylla igen. Och jag ska faktiskt stänga av en del av trädgården så den kan få återhämta sig en stund utan en massa spring av hundarna. Jag tänker tanken när jag går ute i trädgården och jag tänker samma varje år; - här blir det inge mer gräs! Så slitet och lerigt som det är. Men varje år så blir gräsmattan så fin. Är det inte underligt?
Ska gå ut nu och sätta fart för klockan 16 kommer Bulten och ska klippas för han har fått våteksem för första gången (han är 7 år!!) så det ska jag hjälpa Mona med. Sen ringde käre svärmor och idag och ville komma ikväll och hälsa på, klart hon får det. Goa människa!
Så det är ju gott och få komma ut en stund till. Det som inte hinns med idag får vi ta i tu med imorgon.Visserligen ska Ebba på fotbollscup imorgon HELA dagen i Skoghall så vi får väl se om det blir några timmar kvar av dagen när vi kommer hem.


Hörs Susanne


Inga kommentarer: