tisdag 10 mars 2009

Sara 5 år

Ja då var kalaset avklarat; SARA fyllde 5 år idag och jag ska visa er en bild på henne så förstår ni vad jag menar med prinsessa. Gullig va? Vi köpte en väldigt fin (tycker jag) tunika i blandade blå färger (mycket passade till jeans i något slag frampå) och ett par vita tajts, hello kitty hårband och en läppglans. Sara verkade i alla fall glad över presenterna.
Syrran hade slagit på stort och bjöd på goda pajer; en skinkpaj och en köttfärspaj. God sallad med dressing till. Mums!! Det var inte gjort för sista gången!! som vi brukar säja. Till efterrätt en mycket mumsig dajm tårta i en annorlunda variant. Extra plus för det.
Ja vi stannade väl 2 timmar för sen var vi tvungna hem och göra läxor och förbereda inför Ebbas friluftsdag på skridskor imorgon. Skönt och inte behöva bekymra sig för kvällsmaten en gång nån gång. Det var bara Mattias som fick äta smörgås... Så går det när man inte är med.
Nu är det kvällen och tyst i huset. Tror att alla sover utom jag. Skönt. Ska ta mig en dusch och sen blir det sängen även för mig. Skickar med ett kort på lill-smurfen också, man får passa på och ta kort när hon sitter still för det är ju inte speciellt ofta.

Hörs Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, det var en prinsessa det :O)
Lillsmurfen är ju också en lite prinseesa och en riktig dockmamma tror jag!

Gunilla sa...

Visst är hon en prinsessa min Sara!!!Vad kul att ni uppskattade maten det får väl bli fler gånger.
Kram syrran