söndag 8 mars 2009

Snö snö snö

Snön yr utanför fönstret och lusten för och gå ut känns minst sagt avlägsen! Jag håller på middagen och tänke skriva några rader här medan jag väntar. Idag ska det bli potatisgratäng, fläsk och löksås till middag. Gratängen är redan i ugnen och fläsket ska snart stekas.

Sen är det curling eftermiddag; Måns ska träna fotboll 13-14.30 i en änden av kommunen och Ebba 14-15.30 i andra änden av stan!! Ja det är bara och köra. Sa till sonen igår att han kunde ju ta sin egen bil till träningen och fick till svar; - ve du vad det kostar och köra fram och til baka med duetten? Ha ha jag hörde mig ju själv med mina förmaningar om att man får planera sin körning och inte köra fram och tillbaka hur som helst för det kostar ju faktiskt pengar!!! Han lyssnar ju trots allt..... fast det aldrig verkar så.
Så som sagt det blir jag som åker på det om inte pappan i familjen erbjuder sig? Har inte frågat honom än. Själv har jag tvätt och ta i tu med och hundarna som behöver sitt. Men det ska jag göra när jag kommer hem i eftermiddag efter träningarna. Sen ska jag tvätta av och klippa rent Frans våteksem, stackarn han har så ont! Även Gaston har ett och detta åkte dom på i tisdags när jag badad alla. Skit.

Nej nu får jag ner och göra ett ryck med maten.
Hörs
Susanne

4 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, vi kör och kör och kör...
Men det är väl så när man bor på landet...
Och jag kör hellre än att barnen inte har några aktiviteter.. Tror du resonerar lika :O)
Våtexem, va töligt, vad använder du på det? Jag hade mycket av den varan på min gamla Klara, men nu har jag varit förskonad länge. Peppar peppar...

Whoopis sa...

Jag kör gärna hellre det än bo i stan vilken skräck! Jag använder talk, zinkoxid på våteksem och pillar ruvor... Mycket bra det allra bästa faktiskt...

Lotta sa...

Hej igen.
Jag skickade dig ett mail med en bra länk om hur man gör, när man förökar och planterar om sina pelargoner.
Bara att prova sig fram!
Ha det så kul!
Jag har använt Bacimycin Sårpuder som jag köper i Norge på mina våtexemshundar, helt kanon!

Whoopis sa...

Det låter ju också bra! Det ska vara torra saker, finns inget värre än när folk ordineras salva och klet.. Då torkar det ju aldrig vilket är vitsen..