måndag 2 mars 2009

Snö snö


Kväll igen, dagarna går att väldans fort nu. Skönt det får då närmar vi oss våren snabbare. Den längtar jag efter. Sist jag skrev så vräkte ju snön ner och jag skulle till staden. Och dit tog jag mig på 3 ggr mer tid än annars. Inte plogat någonstans inte ens i stan!!? Ridningen hade gått bra, tyvärr hann jag inte se det idag. För jag hade några andra ärenden som jag var tvungen och hinna med.
Väl hemma igen så plogade Mattias backarna här när han var färdig i ladugården. Skönt det för snön är blöt och tung och blir den kvar så blir det mastigt. Och här blir det ju aldrig plogat om inte Mattias gör det. Och inte uppåt vägen heller. Samarbetet här i "gården" är inte det bästa tycker jag men det har det ju aldrig varit heller.

Nu har han åkte iväg på kurs via sitt jobb till Göteborg. Det var väl med en blandad förtjusning! Han har ju fick en kalv i söndags och det är ju lite pyssel med det, se till att kon tar till sig kalven och att den äter. Detta är inget som någon annan än Mattias kan göra med just våra djur!
Jag känner ju att jag får 1000 saker och göra när han inte är hemma och för mig blir det alldeles för mycket. Men jag får väl bita ihop..... Jag bifogar en bild på förra årets kalvar, några av dom. Så får ni se vilken typ av köttdjur vi har här på gården. Charolais för er som inte ser rasen.

nu måste jag i säng för jag måste upp extra tidigt för hinna med.
Hörs imorgon
Susanne

Inga kommentarer: