måndag 2 mars 2009

Snön vräker ner

Ljuva måndagen har inte bjudit på några större överraskningar! Förutom snön som fullkomligen vräker ner och jag menar verkligen vräker.....
Vi ska ju in till stan om ca 1 1/2 timme för Ebba ska ju rida och jag måste erkänna och jag funderar på om jag tar mig dit. Här på gårdsplanen är det inte plogat och frågan är ju om det på den större vägen. För just här i mitt område har inte snöröjarna tagit sitt ansvar för snöröjningen precis. Man känner redan i Hög-korset att nu kör vi ut "vägen som gud glömde". Man plogar oftast snön framför sig med spoilern på bilen. För väl att det inte hänt några allvarligare olyckor än.

Hundarna är däremot haft jätte roligt idag, lekt "raceat" och är helt slut just nu. Gött det! Ska fösröka och bada alla idag vilket är ett riktigt "hundgöra", ha ha där fick jag till det. Måste passa på medan det är snö och inte allför kallt.

Hörs senare
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Ser likadant ut i Grums kan jag berätta, undrar just hur det ser ut i Värmskog...
Tur man har chaufför :)