måndag 9 mars 2009

Springfield en riktig snygging

Klockan är faktiskt inte så mycket och jag ska strax avsluta här och lägga mig. Tyra vaknade tidigt idag och jag är trött nu. Och imorgon ska vi ha brandinspektion här och Tyra ska till dagis så det blir ingen sovmorgon precis.

Sen på eftermiddagen imorgon så fyller syrrans lill-tjej Sara år och då ska vi på kalas så det blir full rulle imorgon också.

Jag planterade ju blommor idag som ni kanske läst i förra inlägget, jag googlade nyss på pelargoner och hittade en superhäftig sort som jag aldrig sett förrut. Springfield, vilken härlig blodröd färg. Annars gick min trädgård och alla uteblommor förra året i vitt. Det är jag väldigt svag för när det gäller blommor i krukor. Tror det lär bli samma tema i år, vitt i olika nyanser och lite rosa efter som jag har en gäng Mårbackor på gång förhoppningsvis. Jag har en gammal vagn ute i trädgården trilla aktig som jag fyller med blommor och det blir väldigt fint.
Jag måste fundera på present till Sara imorgon också för det måste jag fixa innan jag hämtar Tyra på dagis. Har några idéer men vet inte om det passar Sara med det än? Nja jag får sova på saken. Om jag nu kan sova för Måns har fått igång sin värsting stereo som dunkar utav helv.... nere vid ladugården så jag hör det in. Har är super lyrisk!!!
Nej nu får det bli sängen
Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Googla på Lord Bute, då får du fram en helt underbart vacker engelsk pelargon i mörkt blodrött.
Den är lite tjurig, så min har inte överlevt vintern tyvärr, men det finns ju nya att köpa.
Rosa mårbackor är så ljuvliga också, de är lite "inne" nu har jag förstått, så var rädd om dem!