söndag 22 mars 2009

Spyr igen!

Klockan springer iväg och jag borde varit i säng för länge sedan. Kvällen igår var trevlig för svärmor kom och åt lördagsmys med oss. Mycket uppskattat av oss alla. Vi såg också på Robinson 2009, huu vilket träsk! Hoppas program håller standard så det blir något och följa. Jag gillar verkligen såna där äventyrssaker. Jag var trött igår kväll och det var skönt när vi äntligen la oss.
Men friden bröts bara 30 minuter efter att vi lagt oss. Tyra illvrålade och spyr ner hela sin säng!! AHHHH! Det är bara att lägga henne i vår säng och somna om efter städningen i hennes säng. Väcks igen efter 30 minuter och vips så var även vår säng nerspydd. Jammie!! Kul kul kul. Nu blir vi tvungna och gå ner och hämta sängkläder, handdukar och en hink i fall det skulle komma mer. Och gissa om det gjorde? Den stackars lilla kraken spydde 1 gång i timmen till klockan var 06, då var våda föräldrarna helt slut!! Ebba väcktes och fick veta att det blir ingen fotbollscup idag för vi orkar inte! Oj hon blev så arg och besviken...
La oss och sov till 9.30, nu verkade Tyra relativt pigg och åt lite fil. Men då började det igen! Spydde 4 gånger vid matbordet så även köket blev sanerat. Hela dagen har Tyra varit trött och seg och haft ont i magen. Sovit i omgångar. Inte likt henne alls. Och jag har varit såååååå trött och sleten så dethar kännts som man varit på världens fest igår... Och nu är det väl bara och vänta tills man får den här skiten igen. VILL INTE DET!

Nu ska jag gå ner och ta mig en dusch sen ska det bli bingen för imorgon börjar jag i "projektet" istan.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Stackare, igen?
K har ju också haft en typ av magsjuka, med lite lätt feber, trött och sliten, men är nu piggelin igen.
Hoppas Lilla Thyra piggar på sig!