tisdag 3 mars 2009

What a day!

Ja det blir nog summeringen av dagen här! Min käre man är ju på kurs med jobbet i Göteborg och åkte igår kväll. Vilket blir ju att jag blir ensam med allt jobb... Det är verkligen inte ett jobb för "bara" mig. Dvs köttdjur, kalvar, kalvningar, utfodring, skotta ut skiten, hästar, familjen, hundarna, matlagning, eldning, nattning mm. Jag är fan e mig helt slut nu. Men dagen och vaket är inte slut måste ut i ladugårn igen, en ko är på gång att kalva och jag vill ju försäkra mig om att allt är okej. Men samtidigt vet jag inte vad jag skulle kunna göra om det inte är okej!?

Dagen började redan vi 06, barnen skulle till skolan, hundarna skulle rastas och djuren i ladugården ses till. En liten lugn period och sen skulle Tyra till dagis. Väl hemma igen så var det ner i ladugården och ge djuren mat, släppa ut hästarna, släppa hundarna utfodra dom. In och göra mat; idag köttfärssås och makaroner. Badar alla mina hundar!!! Och det är inte 2 till antalet precis. Till dagis och hämtar Tyra. Måns ringer; du måste bogsera mig hem, a-traktorn har stannat och funkar inte!! AHHHHHH! Hemma igen och nu kommer Ebba hem från skolan. Ladugårdstjänsten väntar igen. Men nu med hjälp av Måns. Utfodring av hundarna. Utfodring av barnen och läxläsning. Ett avkopplande trevligt samtal från Veronica. TACK för det! Ut i ladugården igen och kollar till kalven, in lägger Tyra och nu sitter jag här. Fattar ni? JAG ÄR HELT SLUT... Ska som sagt ner en sväng till ladugården igen och kolla kalvningen sen blir det dusch och sängen. Imorgon väntar samma schema. Men imorgon kväll kommer ladugårdschefen tillbaka och han är efterlängtad!


Hörs Susanne
ps. bifogar en bild, som visar vart jag längat just nu..... ds

1 kommentar:

Lotta sa...

Ser att du haft en mastig dag.
Kalvning kan ju vara nog så spännade, lite större än valpar...
Hoppas det gick bra och att kalven mår bra!