tisdag 21 april 2009

Galopp på Bugatti

Nu sitter jag här och timmen är sen. Vet inte men det går bara inte och komma i säng. Idag lyckades jag nästan. Men då kläcker Måns när klockan var 21.30 "-jag ska med skolan till Stockholm imorgon bussen går 07.00" och jag måste ha med en massa mat ifall jag blir hungrig! Ha ha kul, inte riktigt vad jag tänkte mig. Men men vad gör man inte för barnen. Det var bara och steka ägg o breda smörgåsar, göra en pasta sallad, en sås till salladen, blanda saft. Ja timmarna gick. Ska bli intressant och se om han kommer upp så tidigt till morgonen för han ska åka med Mattias in till stan och Mattias åker 6.30. Spännande.

Ebba var till ridskolan idag och red sin halvtimme, idag red hon på en connemara som heter Carra. Hur cool och snäll som helst. Efter det hade jag lovat en tur till Granngården och köpa något till hästen. Hon slog till på ett limefärgat shabrak. Det blir snyggt det. Sen var det en snabbis in till svärmor som hade födelsedags kalas idag och hon bjöd som vanligt på mums att äta. Tiden gick och Ebba stampade i benen och ville hem och rida på Bugatti och det gjorde hon idag helt själv på gärdet, travade och till och med tog några galoppsteg. Jätte kul tror det kommer bli ett bra team hon och Bugatti.

Nej nu måste jag isäng, snart ringer klockan och jag har inte ens lagt mig.....
Hörs
Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, se ungar, det låter som min lilla O han "glömmer" också att berätta i god tid :O)
Kul att det verkar funka så bra med nya ponnyn!

Anonym sa...

Det var ju roligt att läsa,
jag läste allt som du skrev om Bugatti. Jag är överlycklig att jag gjorde så rätt och sålde han till er för ni är verkar vara riktigt bra hästägare ! Och det var föressten jättefina bilder =)


Med Vänliga Hälsningar Från Rebecka.