måndag 27 april 2009

Helgen och måndagen

Måndag då igen ja tänk vad dagarna fullkomligen rusar iväg! Helgen gick så fort så jag knappt fattar att det är sant. Och nu ny vecka igen. Oj.
På lördagen var jag och min käre son till stan och skulle köpa honom nya skor. Hm! Inte lätt och göra den pöjken nöjd. Han hittade ett par svarta som han fastnade för MEN dom fanns inte i rätt storlek! Men dom fanns i vitt... - NEJ! Det vill jag inte ha! Nästan skrek han i affären. Jag blir så djäv... trött. Helt plötsligt ändrar han sig och vi tar dom vita?! Jag köpte även med ett par skor till Ebba och chansade på storleken. Och dom passade och hon blev jätte glad. Måns fortsatte muttra när han kom hem om skorna. Men så kom det en tjej hit och hälsade på och plötsligttrippade han omkring i skorna och skulle behålla dom? Jag blir aldrig klok på honom.....
På förmiddagen och eftermiddagen var det valptitt igen och återigen träffade vi så trevliga människor. Va nöjd jag blir/är! Pappan och döttrarna i huset var på auktion och jag tror pappan gjorde sig något fynd faktiskt.

Söndagen tränade Ebba fotboll i bollhallen i V-bro, det var ett tag sedan hon var iväg nu och hon är faktiskt en lite stjärna på detta med fotboll nu. Annat var det när hon var mindre, oj oj! Efter fotbollen var det ju ridning på tapeten och det gick som vanligt väldigt bra. T om galopp idag. Fantastiskt.

För och återgå till måndagen så var jag med Måns till Karlstad idag och till Allergimottagningen på Barnkliniken för och kolla upp astman och allergin. Vi var även på labb så Måns fick lämna en massa prover på diverse saker. Vet inte allt det var faktiskt. Hoppas nu inte det blivit några följder på diabetesen. Ebba har varit och ridit på ridskolan på eftermiddagen. Och även Måns har hängt på det här med fotboll igen!? Det är jag riktigt glad för. Men jag har ju fått muta MEN det är det värt. Nu på kvällen så har även Ebba ridit här hemma med pappan hack i häl och han är ju måttligt road av det. Men det går ju.

Jag har suttit en stund och surfat och även vunnit några bud på tradera, det är så upplyftande och få göra det. Och jädrar vilka fynd jag har gjort på sistone. Och då det barnkläder, barnskor, böcker och en skål som inhandlats.

Nu ska jag ta mig en dusch och lägga mig och läsa Jo Nesbös "Snömannen".

Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Ja, se tonåringar :O) Och tänk vad tjejer kan göra susen <3
Kul att det går så bra med Ebba och Bugatti!
Ha det bra!