onsdag 22 april 2009

LA-hoppning!!

Ytterligare en dag med sol och utan blåst idag. Härligt!! Tvättar sängkläder som jag ska hänga ut på tork det går så mycket fortare och få dom torra mot inne. Och det blir ju en så go lukt också. Har inget speciellt på tapeten idag, så gött! Ja det vanliga förstås men det tänker jag inte ens skriva om för det blir ju så enformigt och så långe som jag bloggat nu så borde ni som läst veta vad jag gör varje dag?
Idag blir det inge ridning för Ebba ska leka med en kompis, tur det så jag får en vilodag också. Jag är fortfarande nöjdöver mitt snabba köp av Bugatti. Fick förresten reda på lite info om honom i går vilket var upplyftande. Han hade blivit slutmätt i Lidköping Ridklubb i början av 90-talet och jag har ju min goa vän Kikki där så jag ringde henne för några dagar sedan och bad henne luska lite. Hon var själv kassör i klubben på den tiden och hon känner ridskolechefen. Och mycket riktigt kom ridskolechefen ihåg Bugatti och hon gratulerade oss till ett mycket gott köp! Hon hade själv köpt in honom till ridskolan i Lidköping och han hade gått LA-hoppning!! Kul. Det var dessutom den dyraste ponnyn hon köpt in till ridskolan. Han gick på ridskolan i Lidköping tills han pensionerades. Därefter är det lite tomt. Men vem vet det kanske kommer fram mer info.

Nej nu ska jag gå ut och hänga upp lite tvätt för tork.

Hörs Susanne

Inga kommentarer: