söndag 19 april 2009

Mycket nu...

Vilken helg!! Det har hänt mycket här! I torsdags så hittade jag en annons på Blocket på en gammal ponny och blev heltänd! Den ville jag ha, till Ebba! Så efter ett par telefonsamtal så åkte vi till Torsby på fredag kväll och hämtade hem Bugatti en new forest ponny, trygg stabil och ja vi är helnöjda! Och gissa tre gånger hur Ebba känner sig som fått en ponny? Just det hon bara går runt och myser och ler och är väldigt lycklig. Tänk och vara 9 år och få en egen häst.

Igår fick Bugatti bekanta sig med sin nya miljö och sina två små kompisar. Vilket har gått över förväntan. Men det tur för hela dagen hade vi också besök av valpspekulanter som vi träffade för första gången. Många trevlig nya bekantskaper!!! Va roligt.
På kvällen så var Mattias och jag bjudna på fest till Maria som fyllde 40, så Ebba och Tyra sov hos farmor. Vi hade det väldigt trevligt, en otroligt välorganiserad fest med många överraskningar. I 80-talets stuk, gick festen.... Vem minns väl inte det? Permanentat hår, touperad lugg, hockeyfrilla, kö till telefon kiosken, pastellfärger, plastsmycken, hawaii skjortor, pumps, tubsockor i pumps, byxbenen i tubsockan och axelvaddar!!! Herre gud, allt det där har man gått igenom, Det blev många skratt åt det. Vi åt mycket gott och drack mer än vi borde ha gjort, vilket har straffat sig för oss båda, idag! Huuu man är inte 20 längre det är konstaterat idag. Och Maria & Jag blev liksom "champs" på Singstar, ha ha. Inte undra på att jag är hes och torr i halsen idag.

På eftermiddagen idag kom Anette, Veronica och Emelie hit och skulle hjälpa Ebba och rida samt att Veronica skulle rida Bugatti så vi fick se vad han gick för. Han gick väldigt lätt fram mjukt och lätt. Verkade väldigt lättriden. Jag tog naturligtvis lite bilder som kommer här nedan. Ebba tog sin premiär-tur och blev helt frälst! Även smurfen ville rida och provsatt och henne är det också bild på!

Tusen tack till Veronica att du tog tid och kom hit och hjälpte Ebba och att JAG fick se hur Bugatti gick. Hoppas du kan komma tillbaka frampå och ta en tur igen? Det behöver nog Bugatti.

Och TACK MARIA för den festliga festen! Där fick jag till det.

Nu måste jag lägga mig, har några timmar och ta ikapp eftersom jag la mig sent.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Han ser ju jättefin ut, Bugatti alltså, för det är en han väl?
Lyckliga Ebba, den som fått nåt liknande i den ålderna, hade väl varit salig!