fredag 17 april 2009

Ponny kanske?

Vilken härlig fredag det har varit! Varmt och soligt. Min käre far är här och sköter om trädgården, krattar och plockar med en massa skräp. Tur jag har honom till hjälp när jag själv inte orkar med sånt.
Nu när Mattias kommer hem ska vi åka och tiotta på en ponny till Ebba. Kom lite snabbt på och det var ju inte mening och köpa nån häst på ett tag. men nu dök det upp ett tillfä'lle som jag inte kunde motstå. Så vi ska åka och kika och gillar vi det vi ser så följer hästen med hem. Oj! Då hade vi tre hästar kanske igen.
Valptitt har det varit idag också. Det är alltid trevligt och få ett ansikte på ett namn. En trevlig familj ner från kustensidan så vill utbilda sin hund till Diabetes hund, det tycker jag låter super intressant med tanke på att min son också har diabetes. Inte för jag trott att han vill ha någon hund MEN idag till min förvåning så saknade han Sorken som fortfarande är i Stockholm. Och sa att skulle han ha en hund frampå skulle han vilja ha en norwich terrier hane, vetefärgad! Va jag blev förvånad. Helt botad på hund har han inte blivit i alla fall, trots att vi haft hund sedan långt före han föddes.
Med Ebba är raka motsatsen, hon ska ha det och det och det djuret. Samma med här vill jag och här och här!?

Nej nu måste jag sätta fart Mattias kommer väl snart och då måste vi åka.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Gud va spännande med en Ponny!
Ebba måste vara överlycklig, här nöjer vi oss med hundar, och en och annan katt....