måndag 11 maj 2009

Denna väntan....

Oj så var det måndag igen. Måndagen började med kurs på Fsk/Abf på förmiddagen. Det är ett rart lite gäng jag hamnat i, några var borta men det funkade bra ändå. Nu väntas det på veterinären här, årets kalvar ska avhornas och kastreras. Och 3 gånger idag har det bytts tid, det är ett djä... väsen här. Korna skriker efter kalvara som varit inne sen igår kväll. Kalvarna skriker efter korna. Oj oj. Dålig stil att inte hålla tider så här är det varenda gång. Tiden som var satt var 09.00 först, ändras till 13 sen 14 och nu 15 och ja fortfarande har dom inte varit här. Töligt!! Ja för djuren alltså.
Snart är det dags för Ebba och ta en tur på ridskolan mellan 16-17 och Måns har träning mellan 17-18.30 hektiskt värre. Känner inte för någon tur till stan just nu. Jag är sleten. Fick också för en kort stund sedan reda på att det var styrelsemöte på bygdegården IDAG kl 18. Djävligt kort varsel och det får se om jag orkar/hinner med.

Ett GRATTIS vill jag skicka till Eva H och Bopp till ytterligaren ett CK och fin placering i Larv igår!! Vi är jätte stolta över Er!

Nej nu får jag sätta fart, ridskolan väntar....

Hörs Susanne

Inga kommentarer: