lördag 16 maj 2009

Lördag eftermiddag

Lördag eftermiddag och jag sitter och väntar på besök så jag tänkte jag skriver väl några rader. Varför sitta sysslolös? Ebba och Måns åkte till tidigt imorse för det är marknad i stan i dag och Trafikens Dag. Vädret är ju fint men det blåser lite väl mycket för att det ska vara helt okej.

Jag och Tyra har varit hemma och pysslat med lite allt möjligt. Det har varit skönt och ta saker och ting i sin takt. Pappan har fixat med bilen och han kom inte förrän vid middagen.
Ikväll ska jag/vi bjuda mormor och morfar på grillat, jag har chilimarinerat fläskfile, sen blir lite falukorv och majskolvar. En sallad är det också tänkt och ev klyftpotatis. Ja vi får se. Och några kalla såser förstås. Ska bli roligt att dom kommer hit det är ju inte alltför ofta. Sen är dom också nyfikna på Ebbas ponny och ska väl se när hon rider kan jag tro. Hon visar gärna upp sig.

Nej jag ska surfa vidare nu, kanske vi hörs ikväll
Susanne

Inga kommentarer: