tisdag 12 maj 2009

MÅNS - den lille pöjken

Måndag kväll och jag är trött så trött.... Måndagar är en av dom mer slitiga dagarna i veckan för mig som mamma. Kurs, ridning, fotboll och idag möte i bygdegården.. Och för att inte tala om att sitta och övervaka Måns när han ska göra sin sista svenska uppgift!! Oj oj vilken unge! Nu är i alla fall 5 kapitel skrivna av 10. Det blir till och stöta på imorgon kväll igen, hur han nu ska orka med det efter fotbolls träningen det lär väl bli ett evigt tjatande. Hoppas han en dag inser att jag tjatat för hans eget bästa! O gud va jag har fått tjata...
Ridningen på ridskolan med Ebba gick bra men det var en rörig och konstig lektion som jag inte riktigt tycker att Ebba fick ut något värre av. Tur att hon fått Bugatti så hon får rida varje dag och öva på sitt självförtroende. Förhoppningsvis så ska det gå framåt lite fortare nu. Och kanske hon kan ta lite privat lektioner framöver i stället. Tyra var med på ridskolan idag och hon vill också rida och blev helt stor förtjust i stallets shettis Bruno. Men det ska allt få vänta. En sak i taget räcker gott för mig.

Nej nu ska jag lägga mig och sova!!

Hörs Susanne

Inga kommentarer: