måndag 4 maj 2009

Veckans första dag

Måndag måndag då var det första dagen i en ny vecka. Ja nu är det ju kväll så jag jag får väl tänka tillbaka på dagen som varit. Idag var det kurs igen med Fsk/Abf mellan 9-12. Så det var jag iväg på. Hem en stund och väntade på Ebba, lagade mat, vann ett par fotbollskor på Tradera åt Ebba. Hämtade Tyra på dagis hem igen en stund och sen till stan igen. Ebba har ju sin ridning på måndagar. Och jag var tvungen och handla lite så jag passade på när Ebba hade teori på ridskolan. Såg ingen ridning idag för dom red ut. Skit tråkigt när dom gör det tycker jag och dom andra föräldrarna. Vi tycker inte det ger så mycket och dessutom blir ju ridningen avsevärt kortare. Dom kom iväg först 16.40 och var tillbaka redan 16.55. Men det blir gärna så varje gång att ridtiden inte blir som det är sagt alltså 16.30-17. Det blir man faktiskt lite besviken över och ungarna också. Ja ja nog om det.
Väl hemma igen så var det dags för kvällsmat och en tur på Bugatti. Pappan följde med ut på ridtur (nja ridtur och ridtur) som socialt stöd på gärdet i alla fall.

Nu är klockan mycket igen och jag ska lägga mig och läsa några rader. Läser en spännande bok av Jo Nesbö just nu.

Hörs imorgon och då ska Tyra och jag slappa och ta det lugnt har jag tänkt.
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Valptitt! Jag längtar!
Här egnar det idag, och hade jag inte jobbat, så hade jag städat... Lika bra att dra i väg till jobbet :O)