fredag 26 juni 2009

Fredagen

Ja det blev väl som vilken kväll som helst. Även idag har det var kanon väder men med blåst. Middagstid fick vi besök av Eva som var nyfiken på Mr Spik! Vi åt en lunch först bestående av färsk potatissallad med färska kryddor, paprika, salladslök, gurka och sockerärtor. Till det kebabkött och en gräddfils tzatski. Till efterrätt färska jordgubbar och glass.
Efter Evas besök hämtades Smurfen hem från dagis och vi åkte till stan för Ebba hade glömt sin mobil i farmors husvagn och hon skulle köpa lösgodis.
När vi kom hem så passade jag på och klippa gräset för det var högt nu. Och strax efterdet så levererade jag en kattunge. Sen dags för kvällsmat och idag blev det grillad kyckling filé. potatissalladen från middagen, majskolvar och även några korvbitar. Det var mycket gott.

Nu är klockan mycket och jag ska gå ner och ta en dusch och sen ska jag gå och lägga mig.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Inte många kattbeisar kvar nu förstår jag :O) Den jag har här är mer vild än tam, far runt som ett skållat troll och lever rövare... Hn sover fortfarande ensam på toaletten på natten... Ebba blir galen om han rövar runt när jag inte har koll, och då får ingen sova :O)
Men go är han <3