lördag 13 juni 2009

Utställning i Norge

Ja i dag har jag och min man varit på utställning i Norge med 4 hundar!! Vi har haft fint väder hela dagen och det var allt en väldans tur det. Men väl tillbaka här så är det ju som öppet från skyarna!! Så mycket regn det har kommit dom senaste dagarna.
Nå tillbaka till utställningen i Norge, först ut lille Wiggo som kom 2 slagen av en fin hanvalp som Allan äger. GRATTIS till det Allan, Anton var "kjempefin"!! Det kommer gå bra för honom i framtiden. Och TACK Allan för ditt tips om utställningen och din vägbeskrivning och sällskap under dagen!!!
Sen ställdes Frans i unghundsklass och kom 3:a, sist ut var Ines som kom 2 i juniorklassen med HP. Jag var ganska nöjd med dagen för ingen av mina hundar har så 100% bra päls. Sunny drog jag i sista sekunden för det var ingen idé och ställa henne. Pälsen yrde runt henne. Såg några riktigt fina hundar idag, cert-hanen var väldigt fin och en championhane. Såg även en mycket fin unghundstik. Roligt och få se lite andra hundar än annars.
Det var ett rappt tempo i ringen så vi blev inte så sena hem. I Arvika stannade vi och åt på Mc Donalds och där träffade vi våra goda vänner Veronica och Thomas och hundarna fick komma ur bilen och sträcka på benen. Jätte-trevligt. Vi ska ta oss en tur till Arvika i sommar och hälsa på V & T och stanna en längre stund samt träffa mina andra valpköpare i Arvika. Det måste jag försöka få till... Påminn mig Veronica!!!

Nu som sagt vräker regnet ner och jag ska gå ut och ta i hästarna för dom är heldränkta!! Sen ska jag engagera mig med dom andra hundarna som varit hema med lillhusse hela dagen. Mat har dom fått men någon promenad kan han väl knappast ha gjort.

Hörs Susanne

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Grattis till framgångarna :O)
Hur mår den lille kissen då?

Susanne sa...

TACK snälla!!! Kissen mår utmärkt har varit på äventyr i ladugården med sina kompisar! Det var väldigt tröttsamt... oj va länge dom sov sen!