lördag 11 juli 2009

44 milimeter regn hittills

Skulle nog behövt ha samma överskrift som igår!! Sist jag och Mattias pratade på det för några timmar sedan så hade det kommit 40 millimeter!!!!! Mina hästar som går på sommarbete och inte brukar få komma in var jag tvungen och ta in på fm, dom frös och huttrade och orkade knappt gå in. Yippe för den svenska sommaren... helt sig lik. Nu lär aldrig regnet sluta utan hålla på till långt frampåhösten. Huuu!

Men de senaste dagarna så har en massa saker inne blivit gjorda som skulle varit gjorda för länge sen. Idag kom svärmor på besök vid middagstid och hon hjälpte mig och sy färdigt ett överdrag till en bia bädd som fallit offer för hundtänder. Och den blev jätte bra. Just nu när jag skriver här så gräddar jag drömmar i ugnen. Regnet fullkomligen vräker ner och vi är uppe i 44 millimeter regn.............!

Ebba ska sova över hos Elin ikväll och Mattias ska snart åka bort med kläder mm. Måns har åkt till stan och det blir bara jag, Mattias och Tyra ikväll. Kanske vi skulle passa på och se på någon bra film? Ja vi får se vad det blir. Nu piper ugnen och kakorna är klara.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Herre gud, så blött, vi har varit i Åmål, och det var ingen höjdare :O(
Hemma igen, tar tag i målningen...
Drömmar låter alldeles drömlikt :O)