söndag 12 juli 2009

Nyskurad loge!

Idag har vädret varit mycket bättre! Och så skönt det är när solen tittar fram igen! Idag har det varit en dag full med aktiviteter här på gården! Vår loge har blivit urplockad och skurad och fixad med. Till helgen ska vi ha en fest där och det ska bli roligt. Vi har haft fest på logen förrut men det är några år sen nu. Det är sällan vi har fest, men nu jäklar ska vi ha en! Kul ska det bli.

Jag har också rensat lite ogräs och plockat bort alla sönderregnade blomknoppar på mina blommor som blivit dränkta de senaste dagarna. Hoppas dom repar sig. Och fått en trädkrage runt mina vinbärsbuskar som är fulla i bär så inte grenarna knäcker sig. Även lite "stöttor" till hallonbuskarna är på g..

Men nu är kvällen här och hundarna ska få sig en promenad och kvällsmat nu. Sen ska det bli en tidig kväll..

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Va gött att få logen skurad, det är mysigt med logfester :O)
Blommorna repar sig nog, här blommar den ena av de jag fick av dig :O)
Mina står ju under tak... Och de gamla zinkbaljorna jag har, utan botten, som inte står under tak, går ju inte att flytta, så de har haft paraply de senaste dagarna :O) Får nog ta kort på det....