söndag 26 juli 2009

Regnigt Ransäter

Regnigt ja det var ju minst sagt! Tror faktiskt inte jag har varit på en så regnig hundutställning hittills i min karriär!! Jädrar va blött allt blev... Resultaten blev väl kanske aningen över förväntan. Wiggo först ut; i det fallet men nada päls så tänkte jag glatt att en 2:a det kan jag ta! Nej då fick en 1:a och vann sen juniorklassen. Bra betalt!!
Frans sen också pälslös men det regnade kraftig så jag kände att jag chansar, han kommer 3 i öppenklass konkurrensen. Sist ut Ina och hon också pälslös och randig på kroppen! Kommer i alla fall reserv. Tack. Baileys från min uppfödning kom 2:a i ökk utan CK i en klass som HAN skulle vunnit. Surt. Ida och Fia var också med och dom fick en slät 1:a, och likså Doris och Linda slät 1:a i ökl.
Ina ingick i sin fars avelsgrupp vilket resulterade i timslång väntan i hällande regn. Hur töligt väder som helst. Hundarna blev jätte blöta av och sitta i tältet för marken orkade in få undan allt vatten som bara öste ner. Så nu idag får man hoppas att ingen blir sjuk. Plåster på såren av den långa väntan resulterade i att Ottos avelsgrupp i alla fall kom BIS-3. Och det var många fina avelsgrupper. Det hoppas jag KP var nöjd med.

Idag ny dag och fotbollsdag: Sifhälla Träffen och Måns är med och spelar. Semifinal match 13.45 väntar vi på nu. Spännande!

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Va kul att det gick så bra :O)
Tur jag inte hann åka upp, gå i regn utan egentligt mål, är inget vidare :O)