onsdag 22 juli 2009

Skogens guld!

Halva dagen hann gå innan jag orkade rycka upp mig och gå ut i skogen med hundarna. Jag är så förb..... trött på detta regnande hela djälva tiden. Ursch va grodor det hoppade ut på en gång! Jag har ingen inspiration alls och allt känns bara skittråkigt när det regnar...
Nog om det jag delade på styrkan och var i skogen två gånger på rad och hundarna hade som vanligt kul och tog sig dopp på dopp i grusgropen där vattnet numera är bajsbrunt!!! Spelade ingen roll för dom hade lika kul ändå. Och nu några timmar senare så är dom ovanligt rena, vilken toppen päls dom har goldena. Jag har ju ändå några andra raser och jämföra med!!

Jag gick en runda och kollade efter kantareller och hittade lite grann och kväll blev det stekta kantareller, lök, rökt skinka på smörgås, mums så gott det var!! Vill ha mer!! Ska försöka mig på och gå på ett annat ställe imorgon och kolla. Men det beror på vädret så vi får se.
Ebba red idag efter en månads vila för både henne och hästen. Det gick riktigt bra, fast att gärdet var full med insilage balar så brydde han sig inte särskilt om det. Och hela köttdjursflocken stog vid staketet och glodde nyfiket men det brydde hans sig inte om heller! Vilken häst!!! Jag gillar honom skarpt. Och han mig för den delen.
Nej nu får det bli dusch och sängen, klockan är som vanligt alldeles för mycket.
Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Kantareller, är gott det, men tråkigt att rensa :O)