torsdag 13 augusti 2009

Hallen som börjar bli klar

Halvvägs upp i hallen, där det ska fortsättas och målas efter att jag blivit klar i nedre delen. Men så här så panelen ut före målning. Men väggarna nere vad sandfärgade så det var mörkt!

På vägen upp, mycket ljusare och fräschare nu, rikitgt bra. Även i trappen har det blivit vitt, men sparade trappstegen i trä för att bryta av. Nu ska det upp lite på väggarna men det har jag inte rannsakat mig själv än för vilket som ska upp och inte!! Mer bilder kommer när det är klart.

Det är en vägg som är direkt till höger när man kommer in via ytterdörren hos oss, mittemot trappen. Ungarnas skohylla och sockerlådan som jag har klätt i svart tyg, kunde inte med och måla den. Där gick gränsen. men visst blev det väl bra? Lite Ernst över det hela. Skohyllan har varit träfärgad och även den har fått sig en omgång och blivit också vit! Den tapetserade väggen mot Måns rum. Alltså till vänster när man kommer in i min hall från ytterdörren. Mönsteret syns inte jätt väl men jag zoomade in tapeten ,se här nedan men där på den bilden ser den väldigt grå ut och det är den inte. Utan svart. Men grå konturer. Läcker i verkligheten.
Tapeten in zoomad, den är inte så grå som man se här utan svart med grå konturer och medaljonger på.

Ja det går mot sitt slut med hall renoveringen! Jag har tagit några bilder, tyvärr kunde jag inte ta från allra första början men det inte mer med det. Idag kom det upp tapeter på en vägg som är mot sonens rum. Skit bra blev det, tycker jag. Mattias rynkar tyvärr på näsen och tycker fortfarande att det är lite sjukhus över det hela! Tur han är intagen här då som jag sa till honom. Svärmor kommer mer och gilla det hela när hon kommer på inspektion imorgon kväll. Hon har ju lite känsla för vad som är modernt och inte. Nej nu är det dags för fotboll x 2, Ebbas ska på match till Grums och Måns till Karlstad. Tur vi är två....
Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Det blir kanonsnyggt! Va fin trappan blev med det vita!
Och tapeten, kanon!
Ha det gött!