lördag 29 augusti 2009

Lilleruds Dagen

Idag har jag, Ebba och Tyra varit på Lillerudsdagarna. Vi åkte dit främst för och titta på utställningen som Värmlands Kennelklubb anordnade och där skulle Linda och Jessie vara med. Och Fia skulle vara med som vi också känner. Fia vann över Linda så Jessie kom 2:a och fick Hp men det var bra jobbat. Hon var ju pigg, glad, svansviftande och orädd. Det är ju huvudsaken, det kommer ju fler utställningar. Nästa gång kanske det blir annorlunda i placeringen, vem vet?
När grupp 8 var klar, så åkte vi hem. Det började bli svart på himlen och vi hade inget paraply med, så vi gick till bilen som så omsorgsfullt blivit parkerad på att stort gärde. Och precis som jag hade på känn så var det ju hur lerigt som helst och jag kände på mig att "av detta gärdet kommer vi inte". Och mycket riktigt. Vi körde fast men det kom 6-8 hurtiga unga killar springandes och puttade på och vips var vi loss. Nu blev vi dirigerade åt motsatt håll och irritationen kom över mig igen!! Jag skulle ju till entrén och hämta min bur som Linda hämtat. Ja visst kom jag till entrén men med 2 mils omväg. Typ! Nu ikväll har jag varit ensam hemma och det har varit gött, Mattias och småflickorna var på kalas till Mattias bror Patrik som fyllde 30 år! Så jag har hunnit med hundarna i lugn och ro. Varit till Maria R och kollat Gizmo som är halt på ett framben. Nu sitter jag framför datorn och har tänkt uppdatera några sidor. Sen kanske det nån film på tv man kan titta på.

Hörs
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Uj, hörde om felr som hade problem med gegga på Lillerud :O(
Inte kul!