måndag 17 augusti 2009

Ny vecka nya utmaningar

Ny vecka och nya utmaningar väntar! Ja några dagars ledigt till blir det, sen börjar ju skolan och Ebba ska ju nu börja 4:an i samma skola som hon gått och Måns ska börja Fordonslinjen på gymnasiet. Så för honom blir det ny skola, nya klasskamrater och en ny utmaning i livet. Och förhoppningsvis en utbildning som kan leda till jobb i framtiden!

Själv ska jag i slutet av veckan börja arbetsträna med Helena och det ska bli intressant och se hur det kan gå. Om man orkar med timmar som man satt upp som mål och om man orkar avancera upp på fler timmar kanske. Ja ja jag ska inte ta ut något i förskott. Jag är egentligen väldigt sleten i kroppen nu, det har blivit lite mycket med familjen de senaste veckorna. Det ska lekas, alla ungar ska servas, matlagning, ja och en massa tvätt och en massa fotboll har det också blivit. Det är kul men det kostar! Jag behöver inte göra så mycket mer än stå på benen och i dagens ände är jag helt slut. Töligt men sant. Detta blir jag ju heller aldrig av med. Men men det finns dom som har det värre.

Ebba ska leka med tre kompisar och det här förstås..... Varför ska det vara så himla svårt för andra föräldrar och tänka "jamen idag kan dom ju vara här, för nu har dom varit hos Ebba i flera dagar" nej nej här i kretsen verkar det inte existera!!!!! Väldigt tröttsamt tycker jag men jag har också svårt och säja nej. Och det är väl inte heller bra för det skulle jag nog behöva göra om inte annat för min egen skull. För det är ju ett evigt tjat om fika, mat och fika och mat.

Nej solen skiner ju faktiskt idag och jag ska försöka få ut och upp tvätten på torkställningen ute. Så kanske det går lite snabbare och få det torrt än inne. För inne tar det flera dagar!

I eftermiddag kommer Mattias hem med den sista tapet rullen som jag ska ha på en liten snedvägg som är mot köket. Kul, sen är hallen klar så när på några små detaljer Spegeln som ska målas och nyckelskåpet som ska målas igen. Bilder kommer.....

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Små barn... Kul att Måns börjar fordon, det passar väl honom?!
Sliten i kroppen, ja, ta det i din takt men det gör du hoppas jag :O)
Jag är sliten i huvudet jag, känns som om nån kört över mig, mentalt...
men men, det går nog över...
Ha det gott, Vi höres!