tisdag 18 augusti 2009

Tapetrulle, restad och på väg?

Tisdag eftermiddag och tapetrullen har fortfarande inte kommit! Den var "restad" plötsligt MEN var på väg?! Va? Jag har ju ringt; fredag, måndag och tisdag och först nu nyss fick jag det svaret? Lite lustigt. Jag vill bli klar och få ordning på hallen för på just den väggen som jag ska ha tapeten har jag flera skohyllor annars. Och alla dom skorna ligger just nu i mitt tv-rum och det är skor överallt, känns det i alla fall som. Spegeln är kvar och måla, men det orkar jag inte göra just nu. Tråkigt! Funderar på en mer fyrkantig spegel också. Min är oval och jag vet inte om jag har nån lust med den, jag måste fundera!

Satte mig på gräsklipparen en stund förrut och klippte ungefär 1/3 sen tog bensinen slut! Typiskt när man var på g. Får väl köpa sen när jag ska i stan i kväll. Idag ska Ebba träna 18.30, Måns slipper ju träna idag, han ska nog gå på A-lags matchen för Sifhälla ikväll i stället. Så jag får väl klippa klart en annan dag. Orkar inte när jag kommer hem från träningen sen. Imorgon kanske nja får se vad det är för väder och hur det känns efter att jag varit med Helena.

Nu ska jag kolla svampen som jag torkar i ugnen. En hel form med kantareller som sen ska pryda min bänk i en fin glasburk. Blir gött och ha för och smula ner i sås eller annat i vinter.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Va typiskt med tapeten :/
Gött me torkad svamp :O)