tisdag 11 augusti 2009

Tyra på ny avdelning

Ja nu har hon blivit stor lill-smurfen. Hon har den här veckan fått gått över på stor avdelning på dagis. Det går över förväntan bra och hon tycker det är jätte-roligt och få gå till dagis igen. Hon har ju varit ledig i 5 veckor och haft "sommarlov" som hon kallat det. Och det har vi verkligen haft, haft sovmorgon varenda dag till 09.00 det är lyxigt.

Ebba är hos sin kompis Sofia i stan och dom är och badar på badhuset! Mitt i sommaren, vart är det på väg? Hur som helst ska hon hämtas i samband med fotbollsträningen ikväll. Med andra ord det är - tyst och skönt här!

Målningen fortsätter här och nu är det hallmöblerna som får sig en omgång så dom kan matcha in sen, när allt är klart i hallen. Det är ju viktigt. Igår kväll klädde jag in en gammal sockerlåda som jag vägrar måla, i svart tyg med något lätt mönster blev riktigt bra och som sagt jag slapp måla lådan. För det vill jag INTE. Vissa saker målas bara inte och därtill hör sockerlådan.
Det som målas nu är en stor byrå och två skohyllor som ska bli vita från och ha varit träfärgade. Har en spegel som jag ska ta itu med också. Eller Mattias kanske? Vi får se vem det blir. Nu börjar det ju regna igen så Mattias och Måns lär väl ta "rast" från vedkapning och vedklyvning. Kanske läge och stå innanför dörren när han kommer in och ge honom en pensel som en liten pik?

Nej nu får det bli fika. Tyra har ju kommit hem från dagis och är lite trött. Sockernivån behöver upp, så piggnar hon säkert till...

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Åh vad det låter spännande i din hall :O)
Ser fram emot lite bilder sen :O)