tisdag 15 september 2009

En solig helt vanlig tisdag

En härlig tisdagsförmiddag solen skiner och det ser ut för att bli en fin dag. Tyra och jag tittar på Pippi på de sju haven. Tyra tycker det är såååå spännande. Det är ju den riktiga filmen med Pippi , den är bra men jag har sett den i flera dagar så lite töligt och enformigt börjar det ju bli.
Ska strax ta itu med tvätten och sen hänga ut den så det går lite snabbare och få den torr. Inne kan det ta flera dagar och få tvätten torr. Man får inte ha bråttom om man vill ha några speciella kläder här. Skulle behöva till stan och handla men det får vänta till i eftermiddag för då ska Ebba till tandläkaren och förhoppningsvis bli av med tandställningen som hon har haft en lång tid. Vi får ta ärendena sen.
Sen får det bli det obligatoriska varvet med "älsklingen" och få undan, grus och annat som ligger på golven. Tråkigt med nödvändigt! Hm. Sen blir det väl till och fundera på vad familjen ska ha till middag idag, får ta mig en titt i frysen. Själv får jag slå till på nån flytande dryck i äpple/rabarber, päron/kiwi eller hallon. Går riktigt bra nu när man kom över den första jobbiga tiden. För den var rent ut sagt fördjävligt svår.

Nej nu måste jag sätta fart

Hörs Susanne

Inga kommentarer: