söndag 13 september 2009

Fotbollsmatch för Måns m juniorerna

Söndagen är snart slut och ännu vecka att lägga till handlingar för livet. Hade tänkt och haft en lugn och skön söndag men vid strax efter 12 vid middagstid så ringer telefonen där dom undrar vart Måns är? Hm, nja här hemma och sover säkert svarar jag. Ja han skulle spela en fotbollsmatch med juniorerna samling 12 och för avfärd mot Arvika?! Ahhhh.

In och väcker en skit sur unge som "glömt" bort att han lovat att spela. Jag lovar följa med så på 10 minuter så är; Måns, jag och Tyra på väg till Arvika på fotboll. Yipee! Klockan 14 ska matchen börja och lite stressad känner jag mig när jag kör. Klockan går och vill ju hinna i något så när tid. Visst 13.20 är vi på plats. Pust! Matchen gick väl inge vidare i första halvlek spelade dom uruselt och Arvika tog ledningen med 4-0. Rena utklassningen. Inte kul och titta på alls faktiskt.
Men i andra halvlek så trappas äntligen tempot upp och ett mål görs ganska snart. Och Fler målchanser var på g... Men det når inte ända fram tyvärr.
Inte hemma förrän 17.30 och det var den dagen. Nu börjar jag så sakteliga gå mot nedräkning inför min operation på måndag om en vecka. Super-pirrigt! Men Ä N T L I G EN säjer jag bara så blir det av.

Nej nu väntar sängen och en ny vecka.

Hörs Susanne

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Kan bli lätt stressigt då :O)
Kul ändå att vara med och titta, det försöker vi vara på de flesta matcher också.

Susanne sa...

Verkligen! Jag tittar också på så gott som varenda match, lite knivigt nu när Ebba också spelar. Men hittills har det gått kanska bra. Och nu har dom båda en varsin match kvar och spela. Lite gött faktiskt