måndag 28 september 2009

Lite allt möjligt och Hem till gården

Måndag middagstid och jag surfar och tittar på Hem till gården. Har haft en del och titta på nu när jag tillbringat mycket tid i säng och soffa. Idag har det hittills känts riktigt bra. Så himla gött kan jag bara säja. Jag har också varit ute en stund tänk så härligt med frisk luft. Det fattar man nog inte riktigt när man gör det varje dag, men det kommer dagar som man inte kan/orkar gå ut som i mitt fall var några dagar. Då först förstår man så himla härligt det är. Ja ja nog om det.

Jag har tagit in några pelargoner och planterat om så dom kan stå inne till nästa sommar. Har några kvar men det får bli en annan dag. Just nu puttrar också en soppa på spisen och snart blir det lunch. Familjen ska få ugnsstekta potatisskivor med taco kryddad köttfärs som jag rör ihop. Till det en gräddfilssås och sallad. Det är ungarnas favorit, dom behöver nog ha det efter denna veckan med mycket korv och färdiga köttbullar. Ja ja man ska ju inte klaga det är ju mat det med. Och Mattias har faktiskt gjort ett jätte jobb och jag tror nog att han nu fattar att jag kan gnälla ibland över hur mycket det är med; tvätt, mat, handla, köra och hämta barn OCH ta hand om alla djur. Ni hör inte lite på ett dagschema här.

Nej nu är det dags för lunch

Hörs Susanne

Inga kommentarer: