fredag 4 september 2009

Skördefesten på Näset

Fredagkväll och jag sitter i sängen och bloggar med den bärbara datorn! Snacka om och ha inget vettigt och göra. Ja vad ska man göra? Regnet vräker ner och det är inget och se på tv:n. Jo V på 5:an, kommer ni ihåg när den serien gick på tv. Åh så bra den var. Nej det var inget jag kände för ikväll. Skulle ha velat se en bra film i så fall. Tyra sov i bilen förrut när vi var till stan så hon är halvvaken bredvid mig. Hm. Måns är i stan och Ebba sover över hos sin farbror Christoffer och hans flickvän Emma, det har hon väntat på länge så hon är säkert helnöjd.

Mattias skulle rasta hundarna en sista gång och komma upp, men troligtvis sover han i soffan. Inte ovanligt. Ja ja det kvittar väl jag har så trevligt med datorn i mitt knä. Ska kolla några av mina favvo sidor och läsa Aftonbladet ska jag också göra.

Har börjat på en ny bok som jag skulle vilja läsa några rader i innan jag ska sova, det är Björn Hellberg med Hedersmord som jag kommit några kapitel i. Boken före har jag harvat i länge, den var så trög i början men blev bättre och bättre Jo Nesbö och Snömannen hette den. Björn Hellbergs bok känner jag direkt att jag vill läsa mer och mer.... Bra så ska det vara!
Ja ni ser jag fyller nog timmen/timmarna som är kvar innan John Blund kommer.
Nu sover Tyra så gott bredvid mig. Hoppas nu på en sovmorgon imorgon också det vore inte fy skam.
Imorgon är det Skördefests start här i mitt område, den arrangeras på vissa gårdar här på Värmlands Näs. Dom öppnas upp och man åka in och handla olika produkter direkt på gården. Några av mina favvos ställen är Bodaholm där dom säljer potatis i olika sorter. Adelsnäs Kalkon där inhandlar jag också en del kalkon och beställer även en nyårskalkon. Södra Ny följer jag mest som sällskap för det att Mattias favorit station. Jordbruks och skogsmaskiner mm. Nja det går väl och titta på. Och jag vill även in på Tageborg i år men det är först på söndagen det händer grejer där. För då kommer Magnus Samuelsson dit. får se vad vädret säjer. Alla parkeringar sker på gärden och efter regnet som kommit nu ikväll så bådar det inte gott. Rapport kommer om jag kommer ut på nån station.

Nej men så långt det blev här.

hörs Susanne

Inga kommentarer: