tisdag 29 september 2009

Utflykt till staden

Ja då var även tisdagen över gött för varje dag som går. Idag har jag gjort både det ena och det andra. Snälla farmor var här och hämtade Tyra och körde henne till dagis idag eftersom jag inte orkar bära. Så go hon verkligen är den människan, så genomsnäll. Tack "Fabba" Maria som Tyra skulle sagt.
Jag fick för mig att ta en tur till stan i bilen själv, hade recept på apoteket som jag tvungen och hämta ut. Sen tog jag mig en tur in till systern på salongen och där blev jag klippt och färgad och även ögonbrynen plockade!! Snacka om överraskning... Och hu så fräsch man känner sig när man blir klippt och ompysslad. Bara massagen kvar, har så satans ont i ryggen och nacken. Sviter efter den något ineffektiva veckan.

Jag har även idag lagat middag och idag blev det kycklinggryta kryddad med tikka masala krydda med ris. Också uppskattat. Så roligt att min matlagning blivit så uppskattad. Kvällsmaten fixade jag också inte så avancerad men varma mackor till alla - men soppa till mig. Nu har jag sett på Desperate Housewifes och hundarna rastas för sista gången, sen måste jag lägga mig. Klockan har en tendens och bli alldeles för mycket. Sen kommer jag aldrig ur boken med Björn Hellberg som jag skulle vilja varje kväll för jag har en ny som ligger på nattduksbordet och väntar.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Gött att höra att du är på benen :O)
Jo han växer, den granna katten, snart är det dags för kastrering :o
Helt ljuvlig är han i alla fall :O)