torsdag 8 oktober 2009

50% rabatts fynd

Torsdagen går så sakta mot sitt slut. Idag har smurfen varit på dagis och jag har fått lite egentid behövdes efter gårdagen måste jag nog erkänna. För igår var Tyra i sitt esse....
Jag var idag och hälsade på hos min goa vän Anette E som flyttat hem till föräldrahemmet och fick lite fika. Jag hade köpt med en lite udda blomma med kruka som en "inflyttningspresent". Träffade även syster Maria och mamma Gun. Husesyn blev det också förstås trevligt... Det är ett stor och väldigt fint hus. Lite avis på matsalsgruppen blev jag faktiskt. Hm.
Efter det trevliga besöket åkte jag hem och gjorde den vardagliga röjningen, disk, tvätt, ett varv med "älsklingen" ja ni fattar? Efter att ha läst Säffle-tidningen upptäckte jag att det var utförsäljning 50% på allt i en mysig affär i stan så jag åkte iväg och tog mig en titt och köpte en läcker höstkrans till ytterdörren så i år slipper jag göra en egen.
Sen var dags för smurfen och bli hämtad och efter så rullade allt på igen; matlagning och stalltjänst. Nja jag tittade på Mattias när han mockade ur höns huset. Inte speciellt jobbigt... Vips kommer svärfar på besök, det var sannerligen inte igår. Tror inte han varit här sedan jag fyllde i somras. Ja ja ungarna blev i all fall glada över och få träffa sin farfar. För som sagt det är ju inte alltför ofta.
Nu väntar duschen och sen ska jag hoppa i säng för imorgon ska jag försöka få till en vägg i stallet med hjälp av duktiga Malla...

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Fynd är alltid lika roligt, speciellt om man hittar nåt man verkligen måste ha :O)
Vägg i stallet, du är inte dålig du :O)