lördag 10 oktober 2009

Bygg, ridning och matlagning

Nu börjar vi in på eftermiddagen såhär på lördagen och just nu är Emmie och Malin här från stan och rider Bugatti. Ebba och Tyra tittar på och Ebba ska rida när Malin är klar. Hoppas nu hon vågar ge sig i kast med ridandet igen. För det är så trevlig och bra häst på alla vis. Byggandet i stallet fortsätter även idag och Mattias håller på med det sista nu, dörren. Sen är det klart. Gött!! Själv har jag tittat på i stallet, inte speciellt arbetssamt. På förmiddagen var systrarna Nilsson här och grejade mockade skit och lite annat. Tur jag har dom!

Sen om någon timme ska jag åka till Helena och laga mat åt henne som en födelsedagspresent i förväg. Hon fyller ju 40 år på tisdag men då jobbar hon så jag ska fira henne idag tänkte jag. Present och matlagning... Ska också göra en tårta åt henne som hon ska bjuda på imorgon när hennes släkt kommer. Maten äter hon med sin familj ikväll.

Middagen här i dag blev köttfärssås och pasta. Kvällsmaten är också fixad; taco - vad annars?! Beställning av Ebba. Gött att det är klart så behöver man inte klura på det sen ikväll när jag kommer hem. För det blir väl lite senare.

Hörs Susanne

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Vilken underbar present, att få mat lagad åt sig :O)
Vill inte Ebba rida längre, har det hänt nåt?
Hoppas Tacosen smakar i alla fall, hon vet vad man ska välja för mat i alla fall :O)

Susanne sa...

Matlagningen var uppskattat! Kul det. Ebba ramlade av i somars och efter det har hon inte varit inresserad av och rida alls. Men igår var det lite större tjejer här och hopn tog sen en tur efter att dom ridit hästen. Härligt! Hon har en toppen häst.