tisdag 20 oktober 2009

Djä... hund!!

Ja då satt jag här igen och skriver. Ska strax ut och göra en omplantering!! Lilla Rally-Sally förstörde min fina tunna med mossa och blommor igår, djä... hund! Så i morse fick jag åka till stan och köpa nya blommor, mossan finns ju i skogen och kostar ju inget annat än tid. Men fan vad arg jag blev igår!!! Ni skulle sett henne med kålen och ljung ruskandes i munnen och mossan låg sprid överallt. Hm, då var hon billig kan jag säja. Nåja jag har nästan glömt det idag och nu har jag ju införskaffat nya blommor OCH det står kompostgaller runt tunnan för och rädda det som inte blev förstört.... Övriga planteringar sker utanför staket tackolov.
Så här är det och ha hund, inte alltid att det går som man tänkt sig. Och påhittiga kan dom ju också vara.
Tränade annars Sally igår, hon har ju levt ett fritt liv här de senaste 4 veckorna och nog satt det kvar att gå fint i kopplet och stå fint. Vi ska träna vidare idag. Ska väl ställa ut henne frampå är det tänkt. Måste också få till pälsvård på i stort sett hela högen; bad och trimning av päls! Inte så lockande men väldigt välbehövligt! Vi får se till helgen beroende på väder om jag inte ska ta mig i kragen och börja.....

Nu blir det ut till krukorna

Hörs Susanne

Inga kommentarer: