torsdag 29 oktober 2009

En lugn och harmonisk dag

Torsdagen är nu strax till ända. Nyss hemkommen från Bygdegården där min och Malins familj har pyntat och fixat inför morgondagen. Då kommer det vara disco-tajm för barnen. Det brukar vara livat och uppskattat.
Dagen annars har varit lugn, barnen vara borta under förmiddagen och en bit in på eftermiddagen. Dagis och kompisar har dom varit hos alla tre! Och det var precis vad jag behövde idag.
Men mina planer blev väl inte helt som jag hade tänkt mig, för jag pratade en del i telefonen med goda vänner. Bl a goa Lisa som jag inte pratat med på länge, det var väldigt trevligt.

Middag har jag inte lagat idag, det blev rester eftertsom jag var själv hemma. Snabbt och enkelt. Tvättmaskinen har ju förstås också rullat. Så helt stilla har det ju inte varit.

Nu sitter och jag och funderar på morgondagen, måste handla till mig själv och en del till bygdegården som vi glömt. Skulle vilja ut en sväng i skogen också innan det skymmer och att arbetspasset börjar på bygdegården. För efter det så är man trött i huvudet och det är sängdags direkt i stort sett.
Nu ska jag kolla på Inlåst på fyran och se hur det går med tuffingarna, alla är ju inte så kaxiga längre, himla bra för dom få känna på och vara inlåsta för där hade dom väl hamnat. En del kommer väl hamna där också. Tragiskt när dom inte är äldre.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Va mysigt ni verkar göra för ungarna :O)
Ha en trevlig allhelgona :O)