måndag 26 oktober 2009

Fångad!!

En dag till i fångenskap! Ja så känner jag det faktiskt, den jävla gipsade armen som bara är i vägen och som man inget kan göra med!!! Varför skulle det drabba mig, nu? Aaaahhh!

Ja som ni förstår har jag inte så mycket vettigt idag. Fick i alla fall iväg Tyra till dagis. Åkte hem och gjorde knappt nåt. Jo middag lagade jag med viss hjälp av mina barn. Dagens meny blev: stekt potatis, kassler, kantarellsås och sallad. Mycket gott. Tyckte jag själv.

När jag på eftermiddagen skulle hämta Tyra från dagis så hade jag lovat att köra Måns in till stan. Vad händer? Jo minsann, bilen startar inte!! "Starten avbruten, försök igen" Sånt där har jag ju ingen humor med. Jag försökte många gånger, försökte rulla igång bilen MEN ICKE. Efter telefonsupport med min egen lilla bilmekaniker så gav jag upp. Mattias fick åka från jobbet och hämta Tyra på dagis. Vad händer bär han kommer hem? Jo visst han sätter sig i bilen, vrider runt nyckeln och BILEN STARTAR?! Hm? Det är att röta och teknikens under det..

Nu har jag tänkt och få till en dusch, hur nu det ska gå till med en arm i det fria och en fångad i gips som dessutom inte får bli blött... Jösses hur ska detta gå? Fortsättning följer...

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Ja, vad ska man säga...
Armen i gips, kan absolut inte va nån höjdare...
Men, tur att det inte är benet eller nåt, tror det är besvärligare ;)