torsdag 15 oktober 2009

Måns på Barnkliniken

Torsdag middag strax och jag är ensam hemma. Härligt, det gillar jag verkligen. Ungarna i skolan och på dagis. Mannen jobbar. Bara jag och hundarna. Har sorterat leksaker och städat bort lite av dom ur vår vardagsrum. Mer och mer saker har kommit med ner, uppifrån och det har verkligen blivit för mycket här nere. Men nu är det gjort. Gött skulle ju varit gjort förlänge sen.
I går middag var jag med Måns till Barnkliniken i Karlstad och det gick verkligen sådär!!! 34 i socker, hade gått ner 5 kg i vikt. Vad fan säjer man? Detta blev som en chock för mig och Måns fattade allvaret. Fick två alternativ; inläggning omedelbart eller kolla sockret 3-4 gånger om dagen i 1 1/2 vecka. Jo visst valde han att åka hem och kolla sig.... Det blev ett väldans pådrag, blodprover i alla de slag, kissprov och gud vet allt. Åh jag var helt slut när vi åkte hem. Måns också. Stackare, men jag hoppas att han lär sig av läxan nu. Visst kan det höga värdet bero på vissa saker; han har slutat träna fotboll och glömt höja insulin dosen. En av sakerna sen så hade han en luftbubbla i sin spruta så troligtvis har han inte heller fått i sig nåt insulin de sista gångerna han har tagit. Oj oj inte vad man känner för, att ligga på sjukhus. Eftersom jag också måste vara med.
Nu blev det att lite terapi..

Nu ska jag fortsätta med mina sysslor, hundarna väntar och även ska jag ta mig en funderare på middagsmaten idag.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Hoppas sockret rättar till sig, inte roligt....