lördag 3 oktober 2009

Regnet det bara vräker ner

Lördag förmiddag och planen jag hade igår verkar inte gå och genomföra?! Hade ju tänkt och klippt gräset men regnet vräker ner och då kommer det ju inte gå. Gräset kommer fastna under gräsklipparna och den orka spotta iväg det blöta gräset.
Jag sitter här ensam vid datorn och det är tyst och skönt. Måns sover, Mattias gör dagsverke för fibernätet och flickorna sover hos farmor. Härlig känsla. Jag ska strax gå ut och släppa ut hästarna i all fall trots regn. Sen funderar jag på åka till Helena och hämta en råsaftscentrifug så jag kan göra egen juice. Mums! Får se om Helena har tid med mig först.
Annars ska jag ha inne aktiviteter försöka mig på tvätten och få undan all ren och faktiskt vikt och klar tvätt.
Sen tog jag in mina vackra stora pelargoner i går kväll och dom måste planteras för dom står i en stor hink just nu. Som ni märker det finns och göra. Vi får se i slutändan vad det blev och vad som blev gjort. Nu ska jag i alla fall gå ut till hästarna.

Hörs Susanne

Inga kommentarer: