torsdag 1 oktober 2009

Regnigt, snöigt och mörkt

En grå trist regnig, snöig och väldigt mörk torsdag. Vad hittar man på och gör en dag som denna? Inga ute aktiviteter i alla fall. Nja hundarna behöver ut i alla fall.
Idag är Tyra ledig från dagis och vi får väl se hur det kan gå, jag har ju haft behov att sova lite vid middagstid eftersom jag så fort blivit trött. Men jag ska i alla fall göra ett försök.
Skulle behöva få in pelargonerna som jag har ute på trappen men jag har inga krukor kvar och plantera dom i. Skulle faktiskt behöva till stan och köpa på mig lite krukor. Men jag har så svårt och få in Tyra i bilen så det går inte. Inte nu i alla fall. Just nu rullar Pippitv:n, vad annars? Tyra är helt fördjupad och tycker att det är såååå bra.

Igår middag var jag förresten in till Säffle igen och gick på Erikshjälpen en second-hand affär som vi har här i Säffle som är super-populär! Den är full med folk jämt. Jag hade nämligen sett en liten utdragssäng för ett par veckor sedan och när svärmor kom igår för att hämta Tyra så sa hon att den fanns kvar i lördags. Så jag tog mig en tur och den fanns kvar. Och jag hittade också en liten tv till sovrummet, eftersom den gamla troligtvis är trasig. Och en liten keramik skål i grönt. Snacka om fynd!! Jag är helnöjd med mina köp. Tyra blev jätte glad för den nya sängen, hon har ju legat i spjälsäng till nu, inte för att vi inte har någon säng utan för att den inte fått plats i vårt rum. Men denna lilla utdragssäng passade perfekt. Och hon verkar ha sovit gott.

Nej nu ska jag surfa vidare och kolla min mail
Hörs
Susanne

Inga kommentarer: