torsdag 22 oktober 2009

Vilken dag!!

Ja idag blev ju en sån dag som man egentligen skulle stannat i sängen! Dagen började med att Tyra och jag i stort sett försov oss. När vi äntligen var klara att åka hade Sorken smitit och Mattias hade glömt lägga i vinterdäcken i bilen. Ettrig började jag bli och gav mig ut på jakt i uthusen och kunde inte hitta dom. Klockan gick... Fick i alla fall slänga mig iväg till dagis och som vanligt kom jag dit några minuter försent. Tackolov är dessa "fröknar" så himla förstående jämt, vad skulle det annars bli?
Hem tillbaka och hade telefon kontakt med Mattias om däcken och fann dom, slängde in dom i bilen i ren ilska och vad händer, jo visst dom var ju inte tvättade och jag blev djä... skitig. In i huset och tvättade av mig och bytte kläder. Tillbaka till V-bro och AP-Däck och fick nya vinterdäck påsatta (nja fick o fick; köpte!). In till Säffle och lämnade tillbaka ett par byxor på Kappahl som jag köpte häromdagen, men som var alldels för stora?! Hittade ingen passande storlek så jag köpte en härlig Hello Kitty mössa till Tyra i stället. Återigen något till barnen och inget till mig, vanligt dilemma här.

Sen var det äntligen dags: F O T V Å R D, hos Anettes Fotvärd och gud härligt det var och avslappande efter den förmiddagen. Precis vad jag behövde. Nu är fötterna som nya - igen! Kram till dig Anette för en trevlig timme som vanligt!!!!

Tillbaka till dagis och V-bro för tredje gången idag och hämta Tyra och sen hem. Och det var bra att direkt ställa sig och laga mat; idag blev det potatis och korvstronganoff. Sallad till förstås. Mycket uppskattad maträtt här. Därefter tvättmaskinen och diskmaskinen och ett varv med den långslangade "älsklingen". Så det blev både hår och grusfritt igen! Pust!

Nu var klockan plötsligt fyra och Mattias kom hem från jobbet och i samma stund kommer hans lillebror Krisse hit. Dom fikar och jag fortsätter med mina hundar, mat och en promenad. Nu är jag trött!!!!!! Men ingen vila. Nu var det bara in och leta fram stamtavlor och pass och åka till veterinären och få hundarna vaccinerade och en fick lämna blodprov.
Nu är klockan mycket och jag är helt slut vill jag lova. Tur att Tyra är ledig imorgon och kanske vi kan sova lite längre nu när vi inte har någon tid och passa.

Morgondagen bjuder på tur till Karlstad, Måns ska till doktorn igen och hoppas nu att hans värden mm ser bra ut så vi slipper en sjukhusvistelse i Karlstad. Inte vad jag känner för just nu. Sen blir det besökSwedol, Måns ska få en nu Fristadsjacka. Och vi ska också köpa godis och annat gott till Halloweendiscot som vi ska ha den 30 okt i Bygdegården. Och ett sista besök blir Skopunkten och köpa vinterskor till flickorna. Fredag kvällen lär väl känns lika som just i denna skrivande stund kan jag tippa.

Hörs imorgon?
Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

Klart vi hörs i morgon.
Hoppas Måns värden är okey nu då.
Att byxorna var för stora, var väl underbart :O)