onsdag 4 november 2009

En så lång dag

Det har det varit idag! Jag åkte på förmiddagen upp till Torsby (14 mil enkel) för att på på återbesök efter operationen och det gick väldigt bra. Både resan och besöket. Fick t om en mycket positiv chock där... Härligt.

Träffade min rumskamrat I och hennes man och vi gick till Björnidet på lunch efter våra besök. Mycket trevlig grekisk upplevelse. Mumma med andra ord. När vi gick ut från restaurangen så fanns där bredvid en mycket tilltalanande chabby-chic affär. Och jag och I var förstås in där och gick en runda. Köpte faktiskt mina två första julklappar. Säjer inte här till vem och vad jag köpte. Hade jag haft lite mer pengar så hade jag handlat m y c k e t mer för det fanns några riktigt fina saker därinne.

Sen bar det av till mina föräldrar som fortfarande är i sommarstugan som inte ligger långt från sjukhuset, och vi pratade och hade trevligt. Jag gick på husesyn och hittade många små fynd i skåpen, men min mor är som hon är. Så det var inget man kunde fått med sig hem direkt. Synd. Jag blev bjuden på en god paj med sallad innan jag begav mig hemåt. När jag kom ut i bilen så snöade det rejält, och det var också riktigt halkigt på vägen när jag väl kom iväg. Men det blev bättre och bättre ju längre hemåt jag kom. Torrt och fint alltså.
I Grums svängde jag in och handlade lite på Ica Klingan, skönt så var det gjort. Så morgondagen ska jag försöka och inte göra nåt? Hm hur nu det ska gå till.....

Nu väntar sängen

Hörs
Susanne

Inga kommentarer: