lördag 28 november 2009

Lilleström Norsk Vinnarutställning

Ja imorse ringde klockan riktigt tidigt! Resan skulle gå mot Lilleström där Norsk Vinnarutställning skulle gå av stapeln för första gången i ny mässhall, som resesällskap hade jag Kerstin, Otto och mina tikar Ina och sunny.
Det var bland de bästa inomhushallar som jag ställt ut i. Stort, bra underlag på golvet och inga köer i hallen till toaletter mm. Vi var där i rättan tid strax efter 07 och slapp köer på motorvägen och vi stog inte heller i någon vidare kö för att ta oss in i hallen, toppen! Strax efter att vi kommit på plats dök Anette upp med sina fina flickor Fia och Lady.

Först ut var "Ina" Whoopi's Inside And Out och hon kom 2:a i stark juniorklass med CK!! En klass med många fina juniortikar, himla kul.... Junior tik och hane gick i en annan ring ska väl också säjas. Sen blev det en stunds vila och jag kunde titta på hanar och jag såg faktiskt flera mycket fina tilltalande hanar som jag tyckte mycket om. Bästa hane blev inte helt oväntat CH Jakos Nordic Charm - helt rätt tyckte jag. Han var en bland dom få välpälsade hanarna och med härliga rörelser och dessutom fin storlek. Grattis Jarle och Vibeke!
Sen började tikarna och där fanns också många mycket fina tikar. Min egen "Sunny" Nenuoramos Magic Song kom 5:a i öppenklass konkurrensen och fick CK! Imponerade i en klass full med flera fina tikar. Klassen vanns av ytterligare en favorit Ashbury ?? en tik som jag inte kommer ihåg namnet på. Så roligt och få se en så fin tik med bra storlek, lagoma proportioner en helt igen en värdig vinnare. Ashbury tiken blev senare BIR. Grattis igen till Jarle och Vibeke som lyckades bli både BIR och BIM och fick båda vinnartitlarna.

GRATTIS till Linda Lundmark som var i Arvika på inoff utställning och blev BIM-valp med Whoopi's Just Pure Passion. Grattis till Eva H som blev BIR-valp med sin nya Ville. Och STORT GRATTIS till Helena till BIS-valp med Ebbas favvo Mimmi den lilla underbart söta sjhiba-valpen. Grattis till Thomas till BIR vuxen golden med Nella.

OCH GRATTIS EBBA som var med Helena till Arvika och ställde BARN MED HUND och VANN!!! Vilken trevlig dag på många håll!!!

Nu är jag hemma sedan några timmar och är lite sliten det frestar på och vara på utställning. Tack till Kerstin och Anette för trevligt sällskap. Nu ta vi ett break ett tag och tar nya tag in på året 2010.

Hörs Susanne

Inga kommentarer: